سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات گرافیکی که در هنگام طراحی سایت باید به آنها توجه کنیم

4 مرحله مهم طراحی وب سایت

    نظر

طراحی و ساخت وب سایت مراحل بسیاری را شامل می شود که هر یک از این مراحل به صورت موازی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. به بیان ساده تر مراحل ایجاد و طراحی یک وب سایت به صورت حلقه های زنجیر به یکدیگر متصلند و ضعف و یا نبود یک حلقه می تواند بر روی کیفیت یک وب سایت تاثیر بسیاری داشته باشد . کلیه مراحل ساخت یک وب سایت باید به صورت برنامه ریزی شده ، هدفمند و گام به گام پیش رود تا در نهایت به نتیجه ای مطلوب برسد. شاید خواندن مطالب زیر با توجه به ترتیب آنها بتواند در تعیین برنامه و هدف شما در ساخت یک وب سایت تاثیر گذار باشد.


رعایت استانداردها در طراحی

استانداردها کمک می کنند تا مطمئن شویم که تمام افراد به اطلاعاتی که ما تامین میکنیم دسترسی دارند و همواره توسعه وب را سریعتر و لذت بخشترمی کند. استانداردها کمک می کنند که وب سایت شما در تمامی مرورگرها به صورت یکسان نمایش داده شوند ، توسعه آنها راحتتر انجام گیرد ، توسط موتورهای جستجو دقیقتر و سریعتر رتبه بندی و تحلیل شوند و …. https://vistaapp.ir/web-design/


مدیریت وب سایت

امروزه وب سایتهای داینامیک و پویا سهم عمده ای از دنیای وب را تشکیل میدهند. این وب سایتها با استفاده از زبانهای برنامه نویسی و بانکهای اطلاعاتی به وجود می آیند و حرکت می کنند. با توجه به گستردگی زبانهای برنامه نویسی تحت وب ، عناصر : علم روز ، تجربه و خلاقیت در استفاده از زبانها و بانکهای اطلاعات نقش تعیین کننده ای در بازدهی و بهره وری وب سایت شما دارد .در وب سایتهای داینامیک بخشی با عنوان مدیریت وب سایت ، برای مدیریت ( بروزرسانی ، ویرایش و … ) اجزاء و مطالب وب سایت در اختیار شما قرار میگیرد. سادگی در نحوه استفاده ، امکانات و امنیت از نکات مهم در مدیریت وب سایت هستند. این بخش توسط مخاطبان عادی وب سایت شما غیر قابل رویت می باشد و در عین حال قسمت اصلی تشکیل دهنده وب سایت های داینامیک است.

 

وب سایت داینامیک و استاتیک چیست ؟

می توان وب سایت ها را با توجه به نحوه در دسترس قرار دادن اطلاعات ، مدیریت و یا ویرایش اطلاعات به دو گروه استاتیک و داینامیک تقسیم بندی نمود. در تصور عامیانه ” داینامیک ” به وب سایتهایی گفته می شود که دارای تصاویر و یا اجزاء متحرک هستند و وب سایت های “استاتیک” دارای فضایی غیر متحرک !؟ بر خلاف تصور عامیانه ، تفاوت وب سایتهای داینامیک و استاتیک در توانایی و یا عدم توانایی در مدیریت ، ویرایش و بروز رسانی محتویات وب سایت خلاصه میشود. به این معنی که در وب سایتهای استاتیک مطالب و محتویات غیر قابل ویرایش و تغییر هستند و در وب سایتهای داینامیک قابلیت مدیریت مطالب ، محتویات و اجزاء ، به صورت انلاین وجود دارد.


بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو SEO

برای کسب رتبه بهتر و کسب مخاطبان بیشتر به صورت هدفمند ( کسب مخاطبانی که واقعا به دنبال خدمات ما هستند ) از موتورهای جستجو ، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو امری لازم و ضروریست ، بهینه سازی وب سایت یک شاخه جدا از طراحی وب سایت نیست و میتوانید آن را از شرکت معتبر طراحی سایت سفارش دهید. طراحان وب باید راههای بهینه سازی وب سایتها را برای موتورهای جستجو به خوبی بدانند و در طول طراحی و کد نویسی یک وب سایت رعایت کنند. بوسیله بهینه سازی سایت موتورهای جستجو ،راحتتر ، سریعتر و دقیقتر وب سایت ما را بررسی می کنند .برای بهینه سازی که امروزه شاخه ای از فعالیتهای تحت وب است و به صورت آکادمیک در دانشگاه های معتبر دنیا آموزش داده می شود روشهای متفاوتی وجود دارد.گاهی عدم آگاهی و یا استفاده نا مناسب از این تکنیکها باعث نتایج معکوس می شود.به این معنا که موتورهای جستجو وب سایت شما را تحریم می کنند. بنابراین انتخاب روش صحیح و استاندارد بسیار مهم است

این نکته بسیار مهم است که بخش عمده ای از بازدید کنندگان شما به دلیل مطالب مفید ، طراحی مناسب ، و خدمات خوب شما ، به وب سایت شما می آیند و تمامی موارد در مورد یک وب سایت به صورت زنجیره ای به یکدیگر پیوسته اند و شاید ضعف یکی از حلقه های این زنجیر باعث عدم بهره وری وب سایت شما باشد. اینکه تکنیکهای بهینه سازی به چه روش و ترتیبی اعمال شود ، در جایگیری و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار تایین کننده است. پروسه منطقی و استاندارد زیر می تواند بسیار مفید باشد :

• استاندارد سازی کدهای HTML ، CSS و .. در وب سایت شما

• ایجاد ساختار مناسب در وب سایت برای سهولت دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت شما

• بررسی رقبای شما

• بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت شما

• بهینه سازی متون وب سایت شما

• ایجاد لینکهای مناسب و مرتبط با وب سایت شما برای افزایش PageRank و رتبه در موتورهای جستجو

• تبلیغات هدفمند


تبلیغات

حال تصور کنید که وب سایتی بسیار زیبا همراه با مطالب بسیار مفید و کاربر پسندی دارید . کاربران چگونه می توانند وب سایت شما را پیدا کنند و به آن دسترسی پیدا کنند؟ یکی از مهمترین مسائل در کسب موفقیت و بازدهی یک وب سایت تبلیغات مناسب و هدفمند آن وب سایت است.این نکته را دوباره بیان می کنیم که تبلیغات باید به صورت هدفمند صورت گیرد و استفاده از تکنیکهای غیر استاندارد برای تبلیغات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.