سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات گرافیکی که در هنگام طراحی سایت باید به آنها توجه کنیم

پروسه طراحی وب سایت

    نظر

پروسه طراحی سایت چیست؟ چگونه می توان طراحی یک سایت را مدیریت کرد. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که ساخت و طراحی یک سایت چیست و چه مراحلی دارد. با ما همراه باشید.

در حالت کلی برای طراحی وب سایت می توان این روال را در پیش گرفت :

مفهوم سازی

طرح ریزی

تحقیق قبل از ایجاد وب سایت

تحقیق کلی

تبلیغات

مدیریت فایلهای چند رسانه ای که در وب سایت وجود خواهند داشت ، مدیریت مطالب و محتوای سایت و هم چنین فایل های تصویری و صوتی موجود در آن را می توان توسط یک طراح ، یا گروهی از طراحان با وظیفه ای مشخص مدیریت کرد.

یک وب سایت می تواند شامل صفحه اصلی که اکثرا به این صفحه ، خانه (HOME) می گویند. هم چنین می تواند شامل صفحات و بخش های دیگر باشد که هر یک از آنها برای اهداف خاصی در زمان طراحی وب سایت ایجاد شده اند. ولی صفحه اصلی یا خانه سایت مهم ترین قسمت یک وب سایت است و در مورد اهداف اصلی وب سایت و هم چنین تمام بروزرسانی هایی که در وب سایت انجام می شود را برای کاربران ارائه می کند. و تمام صفحات دیگر وب سایت از طریق همین صفحه اصلی شناخته می شوند . بدین صورت که لینکی از صفحه اصلی به آنها اختصاص داده شده است که کاربر با کلیک بر روی آن می تواند بخش های مورد علاقه و نیاز خود را ببیند.در واقع صفحه خانه را می توان مادر تمام صفحات وب دانست.

طراحی وب چیست؟

بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند، به گونه ای که هیچ اطلاعات و عملکردی غیر عادی که ممکن است کاربران را منحرف یا سردرگم کند، ظاهر نمی شود. از آنجایی که محور اصلی خروجی یک طراح، وب سایتی است که باعث جلب اعتماد مخاطبان هدف می شود، حذف هرچه بیشتر نقاط احتمالی سرخوردگی کاربر امکان حضور بیشتر کاربران را فراهم می کند.

دو روش متداول برای طراحی وب سایت هایی که هم در دسک تاپ و هم در موبایل کار می کنند وجود دارد، طراحی پاسخگو (responsive) و تطبیقی (adaptive) است. در طراحی ریسپانسیو، محتوا بسته به اندازه صفحه به صورت پویا حرکت می کند. در طراحی آداپتیو، محتوای وب سایت در اندازه های طرح که با اندازه صفحه نمایش مشترک مطابقت دارند، ثابت شده است. حفظ یک چیدمان که تا حد ممکن سازگار باشد بین دستگاه ها برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر بسیار مهم است. از آنجایی که طراحی ریسپانسیو می تواند در این زمینه مشکلاتی ایجاد کند، طراحان باید در کنترل از چگونگی ظاهر شدن کارشان مراقب باشند. اگر آنها مسئول محتوا نیز باشند، در حالی که ممکن است نیاز به گسترش مهارتهای خود داشته باشند، از این مزیت استفاده می کنند که از کنترل کامل محصول نهایی برخوردار باشد.

https://vistaapp.ir/طراحی-سایت-در-قم/

طراحی فرایند جمع آوری ایده ها و تنظیم زیبایی شناسی و اجرای آنهاست که با هدایت اصول خاصی برای یک هدف خاص انجام می شود. طراحی وب یک فرآیند مشابه ایجاد با هدف ارائه مطالب در صفحات وب الکترونیکی است که کاربران نهایی می توانند با کمک یک مرورگر وب از طریق اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند.

اگر پس از خواندن این مقاله احساس می کنید به طراحی سایت نیاز دارید باید این نکته را نیز بگوییم که حتما قبل از سفارش طراحی سایت، نمونه کار های طراحی سایت ویستا را مشاهده کنید.