سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات گرافیکی که در هنگام طراحی سایت باید به آنها توجه کنیم

طراحی سایت بهینه چیست

سایت بهینه را می توان از چند منظر مختلف تعریف کرد. با این حال با توجه به اهمیت رتبه وب سایت ها در موتورهای جستجو باید گفت امروز منظور از طراحی سایت بهینه داشتن یک رتبه بسیار خوب در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل است. اگر سایت بهینه باشد، گوگل آن را در نتایج جستجوی بالای دیگر سایت ها نمایش خواهد داد.

ویژگی طراحی سایت اختصاصی بهینه پیشتر در دنیای برنامه نویسی، کمتر کسی به بهینه سازی توجه می کرد. یعنی برنامه نویس بدون این که سرعت و عملکرد یک برنامه را در نظر بگیرد، آن را کد نویسی می کرد. البته شاید به نظر برسد سایت بهینه و یا هر اپلیکیشن دیگری، از آنجایی که قدرت سیستم ها افزایش پیدا کرده است آن چنان اهمیت ندارد، اما مشکل این نیست. به ظاهر، چون قدرت پردازشی سیستم ها به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است، مهم نیست که یک برنامه یا سایت بهینه باشد، اما موضوع اینجاست که امروز حجم داده ها افزایش پیدا کرده است.

افزایش حجم داده ها سبب شده نیاز به بهینه سازی وب سایت و یا هر اپلیکیشن وب دیگری افزایش پیدا کند. به عنوان نمونه، وب سایت ها پیشتر تنها دارای چند صفحه مشخص بودند، اما امروز ساده ترین وب سایت نیز دارای حداقل سی الی چهل صفحه است و این میزان به مرور زمان همینطور افزایش پیدا می کند. به همین دلیل نباید اهمیت سایت بهینه را فراموش کرد. اما بدون در نظر گرفتن سرعت و عملکرد، یک وب سایت بهینه دیگر چه مزایای خواهد داشت؟

اگر میاز به طراحی سایت توسط گروه طراحی سایت حرفه ای داشتید می توانید به صفحه ای که درج شده مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

یک وب سایت بهینه مزیت های زیادی به دست خواهد آورد که به عنوان مهمترین آن باید به بهبود رتبه در موتورهای جستجو اشاره کرد. وب سایتی که دارای حجم پایینی بوده و کدنویسی آن خیلی مرتب و بهینه انجام شده است، نظر گوگل را به خود جلب خواهد کرد. برخی تصور می کنند رتبه گوگل تنها به تولید محتوا و کیفیت و تعداد مطالب نوشته شده بستگی دارد، اما فاکتورهای بسیار مهم دیگری نیز دخیل هستند.

همچنین با وجود این که سرعت دسترسی کاربران به اینترنت امروز به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است، اما کاربران همچنان دوست ندارند تا باز شدن یک وب سایت زمان زیادی را منتظر بمانند. در نتیجه باید طراحی سایت را به صورت بهینه انجام بدهیم که یکی از نتایح آن کاهش حجم وب سایت مخصوصا اولین صفحه آن خواهد بود. پیشنهاد میکنیم مقاله دیگری را که به تازگی نیز بروزرسانی شده را با عنوان طراحی سایت در استان کرمانشاه مطالعه نمایید.

یک سایت بهینه باید از طرفی دیگر در تمامی دستگاه ها به خوبی نمایش داده شوند. امروز نزدیک به 70 درصد کاربران با استفاده از دستگاه های موبایل همچون تبلت و گوشی هوشمند به اینترنت وارد می شوند، به همین دلیل وب سایت باید درون تمامی آن ها بسته به اندازه نمایشگر به شیوه ای زیبا و بهینه نمایش داده شود. پس نباید فراموش کرد یکی از اصلی ترین فاکتورهای یک طراحی سایت بهینه واکنش گرا بودن آن است.